Reklam
Bugun...
Reklam


Kütahya Belediyesi Yenilenen Çözüm Masası Daha Hızlı ve Daha Etkin
Belediye Başkanı Prof. Dr. Alim IŞIK, Kütahya Belediyesi’nin vatandaşlarımızla doğrudan iletişim kurduğu Alo 153 Çözüm Masasını yeni yerinde ziyaret etti.

Kütahya Belediyesi Yenilenen Çözüm Masası Daha Hızlı ve Daha Etkin
+ -

Kütahyalı vatandaşların şikayet, talep ve önerilerini en kısa yoldan değerlendirerek çözüme ulaştıran Alo 153 Çözüm Masası artık Belediye Hizmet Binası 1. katta çalışmalarını sürdürüyor.

Alo 153 Çözüm Masasının Çağrı Merkezi, Dilekçe Kayıt, Danışma ve Santral Birimlerini ziyaret eden Kütahya Belediye Başkanı Prof. Dr. Alim IŞIK, ziyarette Yazı İşleri Müdürü Efrahim Eren KARAKUŞ’tan Alo 153 Çözüm Masası’nda yapılan değişiklikler hakkında detaylı bilgi aldı.

Çözüm Masasının Kütahya Belediyesi'nin vatandaşla direk temasta bulunduğu en önemli birimlerimizden birisi diyen Başkan IŞIK; "Bu birimin aktif olduğu her faaliyet Belediyemize olan bakışı değiştirecek ve inanıyorum ki kasıtlı Belediye adına algı yaratmaya çalışan birçok insan bundan sonra bu tür işlerden vazgeçecektir.

Çünkü bizim vatandaşımızla doğrudan temasımızı sağlayan birimimiz burası. Burada özellikle santral cihazlarımızın yenilenmesinden masanın vatandaşlarımıza geri dönüş yapacak hale gelmesi, direk alınan sorunları ilgili birimlerimize doğrudan veya dolaylı olarak aktarıp bunun sonucuyla ilgili bilgilerin ilgili vatandaşımıza gitmesi hizmetleri önemli.

Şikayeti gelen birimlerimizin başında Ulaşım Hizmetlerimiz var. Bu kapsamda vatandaşlarımızla şunu paylaşmak isterim. Şuanda toplu taşıma hizmetleri belediyemiz denetimli özel halk otobüsleri aracılığıyla yapılmaktadır. 1998 Yılında Kütahya Belediyesi en önemli görevlerinden birisi olan toplu taşıma işini özelleştirmiştir. Dolayısıyla Belediye sadece vatandaşlarımızdan gelen şikayetler doğrultusunda denetimi arttırarak bu Özel Halk Otobüsleri aracılığıyla verilebilecek hizmetin kalitesini arttırmaya çalışmaktadır. Ama ileride Belediyemizin de bu işin içinde olacağı bir yeni yöntemi inşallah bulacağız ve bu sorunu çözeceğiz. Şuan Belediyemizin sadece kendi elinde 3 adet toplu taşıma aracı vardır. Bunlar gündüz saatlerinde Belediyemiz personeline servis hizmeti sağlamakta, gece ise Kütahya’nın en büyük sorunu olan otogar merkez arasındaki taşıma sorununun çözümünde kullanılmaktadır. Bunlar dışında vatandaşlarımıza hizmet verecek bir toplu taşıma aracımız bulunmamaktadır. Ancak ek talepler ve nüfusumuzun artması nedeniyle oluşan yeni toplu taşıma aracı ihtiyacını doğrudan belediyemiz bundan sonra kendisi karşılamayı planlamaktadır" dedi.

Kütahya'da ciddi bir altyapı sorunu ile karşı karşıya olduklarını, bunun önemli bir kısmını geride bıraktıklarını söyleyen Belediye Başkanı Prof. Dr. Alim IŞIK; "Kanalizasyon, su, asfalt, parke taşı döşeme gibi işlerimizi plan dahilinde yapmaktayız. Vatandaşlarımız mahallelerindeki muhtarlarımız aracılığıyla bu işin yazılı talebe dönüştürecek. Muhtarlarımız ise bu talepleri plan haline getirecek ve ilgili birimlerimize iletecekler o talepler buradaki birimlerimizce değerlendirilecek.

Park ve Bahçeler Müdürlüğümüzde yaşanan sorunları temelinde ise şuanda geçmiş yıllarda İŞKUR aracılığıyla toplum yararına proje kapsamında çalıştırılması sağlanan 400’e yakın personelin 2020 yılı itibariyle belediyelere verilmemiş olmasıdır. Ayrıca bu pandemi sürecinde 400’e yakın personelimizde izinli, kronik hasta veya engelli olması nedeniyle aktif hizmet verememektedir. 800’e yakın personelin olmadığı bir belediye ile bu hizmeti şuanda Kütahya Belediyesi vermeye çalışmaktadır.

Veteriner İşleri Müdürlüğümüzde verilen bazı hizmetlerimizde vatandaşımızın gece geç saatlerde rüzgar yokken yaptığımız ilaçlamadan haberi olmaması nedeniyle bazı şikayetler gelmektedir. Vatandaşlarımız uykudayken belediyemizin ekipleri çalışmaktadır. Yine sabahın erken saatlerinde vatandaş uykudayken bu ilaçlamalar yapılmaktadır. Gündüz saatlerinde vatandaşlarımız göreceği rüzgar eserken sinek ilaçlaması yapılması mümkün değildir. Bunu da özellikle hemşehrilerimiz ile paylaşmak isterim.

Ayrıca temizlik işleri müdürlüğümüz bugüne kadar temizlik hizmetlerini kendi araçlarımız ile veriyor ve bundan sonraki çalışmalarımızda bu şekilde devam edecektir. Vatandaşlarımıza daha önce kiralık araçlarla hizmet veren Kütahya Belediyesi, artık yılbaşı itibariyle kendi satın aldığı araçlarla hizmet vermektedir. Burada herhangi bir sorun yoktur. Vatandaşlarımıza Dumlupınar Mahallesi’nde yaşadığımız bir konu hakkında örnek vermek istiyorum.

Bir vatandaşımız konteynerin yanına konulan ama içi boş olan konteynere konulmayan çöpleri vatandaşımızın değerlendirmesine sunuyorum. Üstelik bu durum gerçekmişçesine sahte sosyal medya hesabından paylaşılıyor. Biz hemen o paylaşımdan sonra yerinde inceleme yaptık ve konteynerin içinin boş olduğunu gördük. Temizlik hizmetlerimiz başka illerde olmayacak düzeyde kaliteli şekilde devam etmektedir. Ülkemizde 31 adet 2020 model sıfır km araçlarla bu hizmeti veren başka bir belediye yoktur. Daha önce üç dört günde alınan çöpler şuanda günlük olarak alınmaktadır. Ayrıca yeraltı konteynerinin tamamına elektronik algılayıcılar taktık, çöp konteyneri dolduğu veya dolmaya yaklaştığında en yakın araca sinyal gidecek ve hemen boşaltma işlemi sağlanacak düzeye geldik. Türkiye’de tek il olarak bunu gerçekleştiriyoruz. Bu sadece Kütahya merkezde kurulmuştur. Bu vesileyle gecesini gündüzüne katan belediye personelimize teşekkürlerimi sunuyoruz, tüm vatandaşlarımızın Kurban Bayramını tebrik ediyorum" dedi.






YORUMLAR

Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.

YORUM YAZ



İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER HABERLER
FOTO GALERİ
ÇOK OKUNAN HABERLER
VİDEO GALERİ
YUKARI