Reklam
Bugun...
Reklam
Reklam


Sağlık hizmetlerinde kalite
Bu proje ve sonrasında alınan eğitim ile; sağlık kuruluşlarında sunulan bütün hizmetlerin ve yürütülen faaliyetlerimizin, kalite yönetim sistemi anlayışı ile; kalite, güven, yüksek verim, motivasyon, süreklilik, rekabet, ekip anlayışı ve kalite kültürü içinde yürütülmesine ilişkin özgün bir çalışma olmasının yanında kalite kültürünün oluşturulması yönünde atılmış önemli bir adım olacaktır.​

Sağlık hizmetlerinde kalite
+ -

Zafer Kalkınma Ajansı 2017 Teknik Destek kapsamında kabul edilen "TSE EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Temel Eğitimi Projesi" eğitim faaliyeti 10-11-14-15-16-17-18 Mayıs 2018 tarihlerinde 32 kişinin katılımıyla Müdürlüğümüz Konferans Salonunda başlamıştır.

          Katılımcılara; ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sisteminin temel prensipleri, yaklaşımları, ilgili terimleri, tanımları ve standartlarının anlatılması amaçlanmıştır. Eğitim faaliyeti kapsamında 32 personele toplam 7 günlük 7 saat/gün, toplam 49 saat çerçevesinde Temel Eğitim 2 gün, Dokümantasyon Eğitimi 1 gün, İç Tetkik Eğitimi 1 gün, Süreç Yönetimi Eğitimi 1 gün, Risk Yönetimi Eğitimi 2 iki gün olmak üzere toplam 7 yedi iş günü olarak verilecektir.

         Kalite Yönetim Sistemi, bir sistemin bütününe genel bir sistem anlayışı içinde bakmayı gerektirmektedir. Sağlık hizmetinin sunulmasında da yer alan klinik, 1.basamak, alt yapı ve destek hizmet birimlerinin bir sistem döngüsü içinde birbirine destek olan bir bütün olarak ele alınmasını sağlamaktadır. Her düzeyde alınan kararların veri ve bilgiye dayandırılması, problem çıktıkça çözüm bulma yerine sorun çıkmasını önleyici önlemler alınması, hatalara sebep olanları aramak yerine, eğitim ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla çalışanların bilgi ve becerisinin artırılması, üretecekleri önerilerle sistemin gelişmesi ile kalite devamlılığı sağlanır. Sağlık hizmetleri, toplumun refah seviyesinin ve yaşam kalitesinin geliştirilmesi için insanın fiziksel, ruhsal ve toplumsal bakımdan sağlığının korunması, iyileştirilmesi, bunları yerine getirmede sürekliliği ve sürdürülebilirliği esas alan hizmetleri kapsamaktadır. Sağlık sisteminin tüm unsurları, sağlık hizmeti talep eden tarafların ihtiyaçlarının karşılanmasına eksiksiz hizmet etmelidir. Sağlık hizmetlerinde kalite ise; hasta hakları, etik, sağlık hizmetlerinin planlanarak uygulanması, çalışanların motivasyonu, hizmet alanların ve paydaşların tam memnuniyetinin izlenmesi ve ölçülmesi, sonuçların dikkate alınması ve kalite yönünden sunulan hizmetlerin değerlendirilmesi, kalite yönetimi anlayışı ile mümkün olabilecek beklentiler olarak ön plana çıkmaktadır.

         Bu proje ve sonrasında alınan eğitim ile; sağlık kuruluşlarında sunulan bütün hizmetlerin ve yürütülen faaliyetlerimizin, kalite yönetim sistemi anlayışı ile; kalite, güven, yüksek verim, motivasyon, süreklilik, rekabet, ekip anlayışı ve kalite kültürü içinde yürütülmesine ilişkin özgün bir çalışma olmasının yanında kalite kültürünün oluşturulması yönünde atılmış önemli bir adım olacaktır.​






YORUMLAR

Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.

YORUM YAZ



İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER HABERLER
FOTO GALERİ
ÇOK OKUNAN HABERLER
VİDEO GALERİ
YUKARI