Reklam
Bugun...
Reklam
Reklam
BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARI,SEÇMENLER,MECLİS ADAYLARI,AYNALARI,İĞNELERİ HATTA ÇUVALDIZLARI HAZIRLAYIN.


HABERCİ HABERCİ
egemtv@gmail.com
 
 

BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARI,SEÇMENLER,MECLİS  ADAYLARI,

AYNALARI,İGNELERİ HATTA ÇUVALDIZLARI HAZIRLAYIN.

SEÇİMİ ŞİMDİDEN KAYBEDENLERE,

SEÇİMİ ŞİMDİDEN KAYBETMEK İÇİN ÇOK YOGUN ÇALIŞIP,

HERŞEYİ YAPANLARA,ŞİMDİDEN ÖNERİLER.

    Yerel seçimler biraz garip ama gerçek olur.Yani sadece bir kazananı ve çok kaybedeni olur.

   Genel seçimler gibi,,Uşak için konuşursak 3 vekil, yani 3 insan ın kazandığı yerde sadece bir insan’ın Başkanlığı kazanması tabiî ki ,bu  yarışın ciddiyetini ve zorlugunuda gösteriyor.

   Birde seçilen Başkan,bölgesinden, kentinden ,Ankara’ya gönderilmiyor,tam tersi bölgesinde ve kentinde kalıyor.

   Yani biraz daha zorlaşıyor.Birde parti rüzğarlarının çok sökmediği dikkate alınırsa ,yani bir partinin full vekil çıkardıgı bir yerde hiç vekil çıkaramayan parti ,Belediye Başkanlığını alabilir ,hatta Bağımsız partiler üstü aday bile seçimi kazanabilir,bunların bir çok örnegi var.

   Bu durum zaten olan zoru da biraz daha zorlaştırıyor.Bu zorlaştırma listesi uzayıp gidiyor.

   Yani bir kazananın olduğu Belediye Başkanlığı seçiminde koalisyonda mümkün degil.

   Bu durumda çok kaybedenli, bir yarış olan yerel seçimde,en iyi çalışan kazanıyor.

Dikkat edin en çok çalışan demiyorum,en iyi çalışan diyoruz.             

   Neden böyle diyoruz ,son günlerde parti yönetimi ile STK yani sivil toplum kuruluşlarını ziyaret eden adayları görüyoruz,bu durumda ekibi ile, günde 20 adet STK ziyaret eden aday çok çalışmış akşam ayakları kan revan içinde kalmış bir adaydır.

     Yine aynı aynı gün 5 adet  Stk ziyaret eden aday daha az çalışmış ve ayakları da kan revan içinde değildir.Hatta yarına diğer adaydan daha dinç ve sağlıklı gireceğide kesindir.

    Peki çok çalışma ile iyi çalışma çalışma arasındaki farkı ne gösteriyor derseniz ,amaç diyeceğiz.

  En çok insana yani seçmene ulaşama amacı olan aday aynı zamanda bu seçmene dogru mesajı da vermeyi amaçlar ,kısaca amaç çok seçmene doğru mesajla ulaşmaktır.

    20 STK ziyaret eden bir aday her stk da 20 kişiye, çok zor ama farz edelim ki ulaştı,toplam 20 adet  stk kaç kişi eder basit parmak hesabı, 400 kişi eder,yani akşam eve dönünce ,nüfusu 200 bini geçkin bir ilde 400 kişiye ulaşmanın mutluluğu ve hazzını yaşar.

    200 binde 400 kişi yüzde kaça tekamül eder ,yine parmak hesabı yapmayın, çünkü parmak hesabı ile bulamazsanız,çıkarın hesap makinalarını basın tuşlara.

   Yüzde bir e bile ulaşmayan yüzde yarım dan bile az bir seçmene ulaştığını hesap eden aday gece uyuyamaz,ama ayak ağrısından değil beyin ağrısından uyuyamaz ,çünkü hesap basit böyle çalışırsa ,ancak 200 bine 400 günde ulaşır,o da nerdeyse, bu seçimden sonra öbür seçime denk gelir.

Aday bunu da hesaplarsa beyni yanar.

   Birde iyi çalışan adayı konuşmadan, günde 5 stk yı ziyaret eden adayı hesap edelim. Yukaraki hesabın 4 de 1 ni hesap edin ,fakat sonuç kısmında sayıyı bölmeyin çarpın,yani 200 bin nüfuslu, bir il de yukarıdaki adayın, 400 gün de ulaştığına, bu aday 4 kat daha uzun sürede ulaşır, yani 1600 gün de bu işi bitirir.

 Birde söyle düşünün yıl sadece 365 gündür.

  Bu adayın sadece beyni yanmaz ,her yanı gürül gürül alev alır, tabiî ki bu zamanı yani 1.600 günü ,365 güne bölüp,doğru  dünürse.

  Peki gelelim iyi çalışan adaya.Gittiği her stk da doğru mesajlarını iyi veren bir aday, yanına aldığı bir haberci, bir kameraman ile bu ziyareti ve mesajlarını seçmene duyurursa ,işte o zaman bu ziyaret çarpan etkisi ile çoşar.

  Yani bunu bizce izlenmesi,yüzde elli olan fakat haksız rekabetçilerde, yüzde 10 olan, bir yerel tv ile yaparsa ,en az yüz de 10 izlenen yerel tv, bu haberi, 200 bin nüfuslu yerde , 20 bin izleyiciye anında ulaştırır.

   Her daim değişen izleyicisi ile bir yeel tv , 5 adet  stk ziyaretinde ,bırakınız yüzde 10 luk izlenmeyi,yüzde bir izlense 2 bin kişiye ulaşım yapar.

   5 adet ayrı ziyaret ,10 bin kişiye ulaşır.

   İşte bu iyi çalışan adaydır.

Çünkü, derici esnafı ziyaret eden adayın söyledigi mesaj , stk daki yada fabrikadaki 10 kişiye bilemedin 50 kişiye ulaşır,ama ve asla asla, 2000 kişiye ulaşamaz bile.

  Birde sadece derici veya veteriner odası vb oda yöneticisi değil, bunlarla ,direk ve en direk ilgisi olan kişilere de doğru mesajı vermek önemlidir.

Dericide çalışan bir kişinin sözlüsü ,nişanlısı,hatta onların ,anne babası için bile bu haber uygun mesajlarla çok ciddi çarpan etkisi yapar,iş kriz ise müstakbel, damatın veya gelinin iş den çıkma durumu,işler iyi mesajı varsa maaşların artma durumu hesap edilir.   

   Yani direk ve endirek bir çok insan ve kurum bu ziyarete merakla bakar,takip eder.

   İyi aday bunu çarpan etkisi ile daha verimli hale getirir daha çok insana yani seçmene ulaştırır.

    Ayakları kan revan içinde kalmış çok az seçmene ulaşmış aday ile ,yine ayakları kan revan içinde çok daha fazla seçmene ulaşıp mesaj vermiş aday’ın mutlaka bir farkı olmalı.

    İŞTE BİZ BUNA İYİ ÇALIŞAN ADAY DİYORUZ.

   Koşturup koşturup çok az insana ulaşıp ,birde bunu işi bedavaya getireceğim diye facebook vb yerlerdeki, 3-5 bin kişiye ulaştırıp çok çalışıyorum ,iyi çalışan adayım diyenlere dikkat ediniz.

    Çünkü yerel seçim ekip işidir, sadece aday kazanmaz veya sadece aday kaybetmez ,yanındaki yöresindeki partisindeki meclis listesindeki vb vb herkes kaybeder.

  O zaman bu kaybedenlerin adaya müdahalesi ve yönlendirmesi öneriler sunup maddi ve manevi destek olması gerekir.

  Demek ki bedava olsun diye,facebooklarda, 3- 5 bin kişi ile seçimcilik oynayan bir adaya ,ekibi yaa aday efendi sen ne yapıyorsun ,biz bu seçimi kaybedebiliriz,bu facebook daki ,3-5 bin kişide hep aynı kişiler aynı insanlar ,

  BU SOSYAL MEDYADAKİ KİŞİLER YA BİZİ TAKİP EDEN RAKİPLERİMİZ ,

YADA TAMAMEN KAYITSIZ ŞARTSIZ BİZİ DESTEKLEYEN SEÇMENİMİZDİR.

    Bu da gerekli ama koca bir seçim starejesi, bu sosyal medyacılık oyunu ile gitmez.

   Yeni şeyleri yeni seçenlere ulaştırmak ,yeni oylar kazanmak gerekir,demelidir.

   Bu sosyal medya işi beğeni sayısı ile orantılı tepkime olarak kabul edilirse bile, Uşak da en fazla beğeni kaç adettir , 5 bin beğeniyi biz egemtvhabermerkezi ,olarak  hiç görmedik,belkide vardır ama bu bile yeterli değildir.

   Birde ilginç bir tespitimiz oldu, bu sosyal medya ile ilgili,www.usakegemtv.com.tr de yazan bir haber veya makale ,3-5 bin değil, sadece 3-5 kişiden beğeni alırken ,binlerce kişi tarafından okunabiliyor.Bu da ayrı bir araştırma konusu.Demek ki beğeni sayısı da yeterli değil ,hatta beğeni sayısını para ile bile satın alanları ,bilgisayar oyunu yapanları da gördük ve hala görüyoruz.

    Gerekli bir alan alan sosyal medya adaylar tarafından kullanılmalı ,bu mutlak gereklidir ama tek adres tek alan ,tek mecra olmamalıdır.

    SOSYAL MEDYA KATIKSIZ SAVUNUCU SEÇMENE TALİMAT VERME ,VEYA SOKAKDA ADAYI SAVUNMASI İÇİN DONELER VERME ,AÇISINDAN VE RAKİPLERE, SUBLEMİNAL MESAJLAR VERİLMESİ İÇİN KULLANILMALIDIR.

    İşin maddi boyutlarında, seçimde en az parayı harcamak için sosyal medya üzerinden tüm seçimi planlayıp ,doğru dürüst izlenmeyen ,takip edilmeyen veya güvenilirliği tartışmalı bir kaç basın adı altında her seçimde ortaya çıkıp sonra kaybolanlara, tamah edip ahaa da basınla işbirliği yapıyorum, daha ne yapayım diyen adayların da, aynalarını ,iğnelerini ve çuvaldızlarını,cebinde hazır tutmaları gerekiyor.Çünkü seçim sonu kaybederlerse,öz eleştiri için, aynaya bakmaya, iğneyi kendilerine çuvaldızı başkalarına batırmak için ,iğne ve çuvaldız , gerekebilir.

   Birde sıkılmadık el bırakmayacağız, o basın zaten bize karşı, bu basın zaten bizi yazmaz,diye cadde ve sokaklarda ,stk larda gezip dolaşanlar var ,onlarda aynalarını,iğne ve çuvaldızlarını, cebinde hazır tutmaları gerekir.

   Bu kişiler hiç para harcamak istemez ,zaten belki de paraları yoktur,yada ticari olarak batıktır bu nedenle seçimi kazanır , belki kendimi kurtarabilirciyim diye hayal kurarlar.

   Yada bu grup un diğer bir amacı seçimden sonra siyasi partisinin taraftarları veya bizzat partiden bir lütuf beklemektir.

   O nedenle kazanma sanşlarının olmadığını bilir ve güzel laflar ederler ,tüm basın ona ve partisine düşmandır,sokak da cadde de  bol bol gözükürler çünkü bu iş bedavadır,sokak da dolaştın veya basına saldırdın diye para isteyen nasıl olsa yoktur.

      Bunlarında seçim sonu için,aynaları ,iğneleri ve çuvaldızları,cebinde hazır olmalıdır.

    Birde reklam tanıtım ve program ile yani ücretli işler le ,haber i karıştıran veya karıştırmak isteyenler vardır.

    Haber adı altında bedava ,reklam tanıtım yapmak ister bunu da bedavaya getirmeye çalışır.

     Haber diye bol bol tanıtım ve reklam yaptığı toplantıyı ,konuşmayı,ziyaret vb vb , yayınlamayan yayıncılara birde etik dersi verirler.

    Bu grup biraz daha profesyonel, biraz daha yüzünde derisi kalmamış gruptur.

   Zeytinyağı gibi üste çıkmayı ,hep alışkanlık haline getirmişlerdir.Bu grup zaten ayna, mayna ,iğne ,miğne, çuvaldız ,filan taşımaz.

   Seçim kaybetmek den sadece kendileri sorumlu değildir ,yönetim ,teşkilat,basın vb vb hatta seçmen bile kendisi gibi sözde kaliteli bir adaya oy vermediği için onların gözünde suçludur.

    Bu  gruba tanıyanlar aynasız grup diyor.

Bunlardan uzak durunuz.Sadece bahane ve suçlamalarını güçlendirmek taraftar bulmak için bir kaç kişiye çok harika çalıştı vb vb diye taltıf da bulunur ki sahada ,suçlamalarında yalnız kalmasın.

    Aman dikkat böyle aynasız aday her parti de çıkabilir.

   Bu grup aday parti ile ilgili değil,sadece aday kişiliği ile ilgilidir.

 Bu grup birde ticaret ile ilgileniyorsa ,sattıgı şeyi bedava isteyin bakalım ne diyecek, parasız ve ücretini ödemeden ticaret yaptıgı ürünü verecekmi.

  Daha açık bir örnekle teşbih de hata olmaz diyerek sadece örnekleme amaçlı,

   kuyumcu bir adaydan bedava altın  isteyin ve kış soğuk bunun için insanlık yapın insanları desteleyin diye bir çok ürününü bedava vermesini söyleyin,

    size ne diyecek.

Asla yapamayacağı bu bedava verme işlemine bir de çoluk çocuğumun nafakasını vermem diye duygusal argümanları ekleyecek,

    peki bir yerel basın ne satıyor ne ile geçiniyor ,tabiî ki reklam ile , yani alanını vaktini veya sayfasını reklam ,tanıtım için ayırıp reklam ile hem geçiniyor ,hem işini devam ettiriyor ,hem de çoluk çocuğunun nafakasını temin ediyor.

    Başkasından bedava isteğini kendisi asla bedava vermeyenlere ne nedir bilemiyoruz .

   Ama bu bedavacılar birde ,bedava tanıtımı vermeyen basın mensuplarını suçlamıyor mu ,

işte orası çok trajik komik.

 

   Allah herkesi bu aynasız adaylardan korusun diyerek yazımıza devam ediyoruz.

   Bir grup yerel basını tanımazlık dan görmezlik den gelirken ,bin bir türlü iftirayı yerel basına yükler, bir kaç yandaş veya az reklam ücretine tamam demiş basını bunun dışında tutar ki ,söyledikleri yerel basın camiasında da karşılık bulsun.

    Yani suçlanan kesime karşı yine meslektaşları kurşun asker yapılır.

    Bu durum çok güzel tutar , çünkü rekabeti sadece birilerini kötülemek olarak algılayanlar için ,müthiş bir gerekçedir bu suçlamalar.

    Bu grup da aynalarını,iğnelerini ,çuvaldızlarını, cebinde hazır tutsun ki, seçim sonrası kullanmaları gerebilir.

   Birde sadece açık havada tanıtım yapanlar vardır,bunlar da aynalarını,iğnelerini ,çuvaldızlarını, cebinde taşıması gereken bir gruptur.

   Çünkü kışın ortasında eksi bilmem kaç derecede, sadece açıkhava da ,kaç kişi neden dolaşır, onu bile hesap edemezler,bu grup basına konuşamaz ,bilgi veremez, çünkü birikim ve medeni cesaretleri çok müsait olmayabilir .

   Bu nedenle bir kaç slogan bir artistik poz ver panoya bitsin bu iş.

  OOh ne rahat seçmende birkaç slogana ve bir boy artistik fotoşop lu resim e oy verecek,

    çünkü seçmen vilayetine,kentine manken arıyor.

 Bir panoya bir sloganbir resim haricinde çok fazla bilgi konulmazken ,bütün bütçeyi buna ayıranların sadece ,bilgi ,medeni cesaret vb eksikliklerini kapatma amaçlı olarak yapıldığını ekibi de bilir, ama ses edemez,zaten yerel basını onlara göre kimse izlemez ve hep böyle propaganda ederler ki bilgi ve birimlerini ölçecek alan alan kalmasın.

   Ama o yerel basının olduğu yerden aday olduklarını ve o yerel basının bulunduğu kenti yönetmek istediklerini hep unuturlar.

    ÇOK İLGİNÇ BİR DETAY,

 YILLARDIR BASIN SEKTÖRÜNDE OLANLARIN KAÇ VEKİL ,KAÇ VALİ ,KAÇ BELEDİYE BAŞKANI ,GÖRDÜKLERİNİ TAHMİN BİLE EDMEZSİNİZ.

    BELEDİYE BAŞKANLARI DAHİL,BİR ÇOK SEÇİLMİŞ VE ATANMIŞ, GELİRLER VE BİR SÜRE SONRA GİDERLER,

    FAKAT O KENTİN YEREL BASINI HALA ORADA VE AYAKTADIR.

    YANİ ÖRNEK OLARAK 1994 YILINDAN BERİ UŞAK DA OLAN, EGEM TV NİN KAÇ BAŞKAN KAÇ VEKİL, KAÇ VALİ ,VB GÖRDÜGÜNÜ OTURUN HESAPLAYIN ,

   BU ESKİ  BELEDİYE BAŞKANLARI, VALİLERİ, VEKİLLERİ ŞİMDİ HATIRLAYAN BİLE YOK BELKİ,

AMA HEP EGEM TV HALA ,YERİNDE

VE , DİMDİK AYAKDA DURUYOR.

    Demek ki yerel basına değer veren bir halk ve vatandaş var ki ,yerel basın vatandaşın ,bilgiye ulaşma ve haber alma ,haber olma, ihtiyacı giderip ayakta duruyor.

    O zaman  her türlü yerel basına saldıran,yok sayan  adaylarında aynalarını iğnelerini ve çuvaldızlarını,ceplerinde hazır tutması gerekiyor.

     İyi çalışan aday ,sosyal medya, açıkhava ,yerel basın,sokak ve caddelerde var olma ,stk ları ziyaret ,vb vb reklam tanıtım,çalışmalarının

yanında,özellikle bu çalışmaları daha çok seçmene ulaştırmak için yerel basının sadece tanıtım reklam değil haber ,program bölümlerini de iyi değerlendirir.

    Bu iyi çalışan adaylarında aynaları,iğneleri ve çuvaldızları hep  cebinde olmalıdır,

  hem kendilerinin nerede hata yaptıklarını görmeleri hem de aynayı söyle bir dolaştırıp ekibin nerde hata yaptığını  görmeleri için gereklidir.

   Ama adayların bütün grupları,aynasızlar haric, bu aynaları ilk önce vicdanlarına tutması,iğneleri ve çuvaldızlarını vicdanlarına batırması gerekir.

    Çünkü kaybettikleri sadece kendilerine ait bir şey değil ,bir çok insanı ilgilendiren ,ekibine,partisine ve umutlarını ,maddi ve manevi tüm desteklerini adaya ve partisine verenlerinde kaybıdır.

   AYNALAR,İĞNELER ,ÇUVALDIZLAR,

 CEPTE DURSUN SEÇİM SONUNDA,

 PAMUK ELLER CEPLERE NASIL OLSA GİDECEK..AYNA ,İĞNE VE CVALDIZ NASIL OLSA YERİNİ BULACAK.

İYİ ÇALIŞAN KAZANSIN.

TÜM ADAYLARA BAŞARILAR DİLERİZ.

 





YORUMLAR

Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.

YORUM YAZ



YAZARIN DİĞER YAZILARI

SON YORUMLANANLAR HABERLER
ÇOK OKUNAN HABERLER
VİDEO GALERİ
FOTO GALERİ
GÜNDEMDEN BAŞLIKLAR
YUKARI