Reklam
Bugun...
Reklam
Reklam
ŞEHİRLER VE SORUNLAR…


Umut İbrahim Demiröz
egemtv@gmail.com
 
 

ŞEHİRLER VE SORUNLAR…

 

daha önceki yazılarımda ısrarla vurguladığım geleceği planlamak konusunda ısrarlıyım.. modern mimari ve şehir planlaması artık, geleceğin şehirlerini planlayan ve insan etkileşimi üzerine odaklanan topluluk tasarımını savunan bir profesyonel yaklaşım göstermek zorundadır..  Yayılımı çözen ve daha akıllı, daha sürdürülebilir şehirler inşa etmemiz gerekiyor..

Çünkü şehirlerimizi nasıl şekillendirdiğimize bağlı olarak çok fazla şey değişecek.  sadece çevresel etkiler değil, sosyal refahımız, ekonomik canlılık, topluluk duygumuz ve bağlılık gibi bir çok kent unsurunu iyi çözümlememiz gerekiyor.. 

 

çözümlenemediği zaman bu gün yaşadığımız sorunlarla karşılaşıyoruz.. siyasi parti liderleri kendi belediye başkanlarının ne kadar başarılı olduğunu anlata dursun bir kentte trafik akışı ilerlemiyor araçlarınızı park edecek yer bulamıyorsanız başarılı belediye değilsinizdir.

Trafik ve otopark sorunumuz ne ara bu kadar büyüdü? 

önümüzde bir yerel seçim süreci var bu süreçte belediye başkan adayları park, bina ,sosyal donatı alanları projeleri kadar trafik akışını rahatlatacak ve otopark sorununu ortadan kaldıracak projelere de  imza atmalılar ..

hem ilimiz de hem de Türkiye’nin bir çok yerinde trafik akışı rahat değil ve  otopark alanları yeterli değil  bu sorunun çözümü için ivedilikle projeler üretilmeli..

 

yeni konuta açılan  bölgeler ve yeni inşa edilen yapılar regülasyonlara göre kendi otoparkını sunmakla yükümlü olmalarına rağmen ülkemizde ve ilimizde yeni imara açılan yerlerde ve yeni yapılarda otopark sorunu çözümlenmiyor. bu denetimsizlik ve ihmal de doğal olarak bölgelerde otopark ihtiyacı çıkmasını engellemediği gibi ,otopark sorununu da rahatlatmıyor..

vatandaşın en temel talebi belediye başkanlarından  şehirde  rahat akan bir  trafiktir..

 

 bu dönem belediyelerde ki trafik komisyonu daha fazla çalıştırılmalı daha fazla yerel yetkili makamlardan  görüş alınmalı  yerel unsurlar yaşayan kent sakinlerinin kullanım ve talepleri dikkate alınarak dünyada ki örnekler incelenmeli ve bu sorun daha fazla büyümeden çözümlenmelidir.

 

Devletin en büyük zenginliği her zaman imardır.. bu zenginlik kamu menfaatine mi bireysel menfaatlere mi yönlendiriliyor bunu iyi irdelemek lazım…

 

tüm devletlerin en büyük zenginliği her zaman için imardır. bunu kamu menfaatine uyarlamak, imarı kamu faydasına göre planlamak gerekir.. bu planlamayı yapmak zaten geleceği planlamaktır.

 

belediyelerde bu yüzden mimar,mühendis,şehir plancısı gibi teknik kadrolar talep edilir. seçmen nezdinde de bu meslekler  tercih sebebidir. o yüzden seçmen belediyelerde işi bilen yapsın ifadesini sıkça kullanır..

 

  şehircilik vizyonunu halkın oy verdiği siyasi irade, bu vizyonun nasıl gerçekleşeceğini ise  teknik uzmanlar belirlemelidir.

 

parti liderleri ben öyle istiyorum gözüme öyle hoş geliyor mantığını bir yere bırakarak ,kent estetiği ,fonksiyonellik ve hatta o kentin konut ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmalı sosyo ekonomik yapıyı da dikkate alarak yatay mimari mi,dikey mimarimi, tarihi mimarimi bu yönde söylemler geliştirmeliler..ayrıca şehircilik bilinci merkezi idarenin kararından daha ziyade, Kenti yönetenler ve karar vericiler, akademisyenler, sivil toplum örgütü, o kentte yaşayanlar ve konunun uzmanlarıyla birlikte tüm tarafların ortak kararları ile olgunlaştırılabilinecek bir bilinçtir ki bunu da unutmamak gerekir..

 

ülkemizde git gide kısır bir konuma gelen üreten, ancak ürettiğini satamayan bir inşaat sektörü var sektörün önündeki en büyük sıkıntılardan birisi de arsa paylarının rayiç bedelinin  yüksek oluşudur.

 

konut fiyatlarının bu kadar yüksek oluşunun altındaki en büyük neden arsa fiyatlarıdır.

şimdi yatay mimariden bahsettiğimiz şu günlerde sadece estetik unsurları konuşuyoruz...  yatay mimarinin yaratabileceği sıkıntıları hiç konuşmuyoruz.. oysaki mimarlığın  ana ilkesi fonksiyonelliktir.

 

arsa fiyatları bu kadar yüksek iken ve arsa sıkıntısı çeken bir sürü şehir varken  ülkenin tamimiyle yatay mimari politikasını benimsemesi ne kadar doğru olacak?

daha fazla arazi imara açılmış olmayacak mı? tarım alanları daha fazla yapılaşmaya açılmayacak mı? dikey mimari ile yüksek binalarda daha çok hanenin arsa ücreti giderini bölüşmesi söz konusu iken ve böylece hayatını yeni kuran gençlere ve  yeni ev sahibi olacaklara daha uygun konut fiyatı anlamına gelirken bu sorunlar nasıl çözümlenecek ?

 

şimdi belediye başkan adaylarının önünde seçim kazanma maratonu kadar bir de bu sorunların çözümü ile ilgili bir maraton var..

 

bekleyip göreceğiz…





YORUMLAR
2 Yorum

ahmet ali doğan
06-02-2019 04:35:00
Uşakta ciddi trafik sorunu mevcut artık bıktık seçilen belediye bu işleri düzeltmeli
recep aydoğan
06-02-2019 04:34:00
İnşallah adaylar bu yazıyı okuyup uşağın sorunlarını çözmek için uğraşırlar doğru tespitler

YORUM YAZ



YAZARIN DİĞER YAZILARI

SON YORUMLANANLAR HABERLER
ÇOK OKUNAN HABERLER
VİDEO GALERİ
FOTO GALERİ
GÜNDEMDEN BAŞLIKLAR
YUKARI