Araştırmaya göre, zincir marketlerde satılan bazı marka ürünler, diğer satış noktalarındaki muadillerinden farklı tat ve performans gösterebiliyor.
Kurtuluş, aynı marka ürünlerin farklı marketlerde kalite farkı gösterdiğini belirtiyor. Bu durumu test etmek için deney öneriyor:İmal tarihi 15-20 günü geçmemiş, aynı marka gazlı içecekler farklı marketlerden alınacak.Zincir marketlerde satılan ürünler genelde 1,25 litre veya 2,25 litre gibi farklı ambalajlarda oluyor.Ürünler aynı buzdolabında 3-4 saat soğutulacak ve tadına bakılacak.Sonuçta, zincir marketlerden alınan bazı içeceklerin tadı diğerlerinden farklı olabilir. Bu, marketlere özel üretimden kaynaklanabilir.Benzer bir test bulaşık deterjanıyla da yapılabilir. Aynı marka deterjan hem bakkaldan hem zincir marketten alınıp eşit şartlarda köpürtüldüğünde performans farkı ortaya çıkabilir. Kurtuluş, bu farkların ucuz algısının yanıltıcı olduğunu söylüyor.













