Genel
Yayınlanma: 28 Mayıs 2025 - 11:27
Güncelleme: 28 Mayıs 2025 - 13:50
Tüprağ'ın büyük dev atık yığınları için, uyarılar peş peşe geliyor. Uşak Barosundan Sonra Gazetecilerde büyük bir felaket İçin Uşak'ı ve yetkilileri Uyardı
Her Salı akşamında Egem TV ve BRTV Anadolu Televiyonları ortak uydu yayınında gazeteciler Uşak Barosu'na bağlı avukatların, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü önünde gerçekleştirdiği Tüprag Altın Madeni ile ilgili basın açıklamasını değerlendirdi.
Genel
28 Mayıs 2025 - 11:27
Güncelleme: 28 Mayıs 2025 - 13:50

Gazteciler Uşak Barosu Avukatlarının Çevre ve Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü'nün önünde gerçekleştirdiği bir basın açıklaması var bu basın açıklaması çok ilginç genelde sivil toplum örgütleri içerisinde farklı çevre grupları yaparlardı ama bunu Uşak Barosu yaptı. Kendilerini tebrik ediyorum cesaretli bir çıkıştı oraya geldiler çok nazik hukuka uygun bir şekilde basın açıklamalarını basın bildirilerini okudular, baro başkanımız da oradaydı baronun ilgili birimleri de oradaydı tebrik etmemin nedeni şu bir hukukçu diliyle gayet net gelecek olan felaketi gelme ihtimali olan felaketi çok net şekilde anlattılar. 40 katlı apartmanın büyüklüğünde toprak yığını atıklarının olduğunu söylediler hocam 40 katlı bir gökdelen düşünün evet aynı şekilde İliç'te biliyorsunuz canlarımız yandı.Göçüklerin altında hala cesetleri cenazeleri bulunamayanlar var oradaki hayatını kaybedenlere bile hemen erişemedik.Bu felaketin nedeni oradaki firmanın ilgisizliğiydi, alakasızlığıydı ama bununla birlikte aynı zamanda devletin orada gerekli denetimleri zamanında ve eksiksiz yapmamasıydı.Kim ne derse desin denetimler düzgün düzenli ve ortamlı yapılmış olsaydı o felaket orada olmazdı ya da daha az hasarla meydana gelirdi.Kaza farklı bir şey bağıra bağıra gelen felaket farklı bir şey, burada hukukçular çok net bir şekilde Türkiye Cumhuriyeti'nin bizi korumak kollamakla görevli olan sağlıklı yaşatmakla görevli olan düzenli ve güvenli yaşatmakla görevli olan devletimize seslendiler.Dediler ki 40 kat göktelen büyüklüğünde bir atık oluşuyor. Bunlar ciddi derece risk aynı zamanda suyumuzu da çekiyor, bununla ilgili neler yapıyorsunuz bize açıklayın yada gidin denetleyip bu felaket olrsa zarar görebilecek olan bizlere açıklayın dediler.Gerekli hukuki uyarıyı yaptılar ha sonuçta ne çıkar sonuçta bir şey çıkacağına dair bir düşüncemiz yok umudumuz yok orada hukukcu beyefendiler, hanımefendiler değerli hukukçularımız açıklamasını yaptı artık olay devletin mekanızmasında.Tüprag'ın yeraltı sulamızın büyük bölümünü kullandıgını söyleyen gazeteciler, Uşak sususluk riski en çok olan illerden bir tanesi bunun nedeni nereyse Uşaın kullandıgı suyun belli bir orantısına denk gelen yer altı suları Tüprağ tarafından kullanıldıgı söyleniyor, bununla ilgili yine Devletin kurumları ve ilgili STL lar harekete geçmeli, çok geç olmadan bu sorun yerinde giderilmeli.Tüprag firmasının bu kadar uyarıya ragmen sessiz kalmasının bir şey yaptıgını duyurmamasının yada devletin kurumları denetim ve sonuçlarını açıklamamasının nedenini, kimse bu firmaya dokunamıyor algısı oluşturabilir buda çok tehlikeli bir algı, kimse hukukdan üstün gözükmemeli denildi.Sivil bir heyet oluşturulmalı ve risk altında yaşayan bu şehrin insanlarıda bu siyanürlü madeni yerinde denetlemelidir buda çok önemli diye öneri getiren gazeteciler, Uşakta sivil toplum ve herkes bu duruma tepki verirken Milletvekillerinden Siyasilerden büyük tepkiler gelmemesi çok dikkat çekiyor. Baronun açıklamasına bile olumlu olumsuz bir tepki vermeyen siyasiler merakla takip ediliyor denildi.
İlginizi Çekebilir













